Jasper Niens
5 rooms
(NADA Miami 09)
03.12.2009 — 06.12.20095 rooms
(NADA Miami 09)
Jasper Niens
5 rooms
(NADA Miami 09)
03.12.2009 — 06.12.20095 rooms
(NADA Miami 09)
Kunstbeeld.nl - Roos van Put
Bericht uit Miami: NADA
Roos van Put | Op de NADA (New Art Dealers Alliance), sidefair tijdens Art Basel Miami Beach, viel de installatie van Jasper Niens bij West op tussen alle anders stands. Net als op Art Forum Berlijn, waar Niens het site specific werk Handicap Principle II toonde, laat de kunstenaar in Miami de bezoeker ruimte ervaren met zijn installatie 5 rooms. Een installatie waarmee hij bovendien tegelijkertijd interactie tussen de bezoekers tot stand brengt. Met 5 rooms verraste deze kunstenaar niet alleen de Amerikaanse verzamelaars die aan de galeriehouders vroegen of "the stuff inside’’ was? Er was geen ‘’stuff’’ (vertaling: kunst) binnen te zien, slechts lege ruimtes. Die met elkaar waren verbonden door deuren. Deed je deze open, stuitte je op de volgende bezoeker, die je dan voor moest laten gaan (of niet). Een soort doolhofje waar je een beetje giechelig van werd omdat er, of je wilde of niet, door de kleine ruimtes en de verrassing van het openen van een gesloten deur, gedwongen contact was met de passerende kunstliefhebber. Een andere Nederlandse galerie op NADA was Mart House uit Amsterdam, die met kunst van Lotte Geeven en Jack Holden was vertegenwoordigd.
Bericht uit Miami: NADA
Roos van Put | Op de NADA (New Art Dealers Alliance), sidefair tijdens Art Basel Miami Beach, viel de installatie van Jasper Niens bij West op tussen alle anders stands. Net als op Art Forum Berlijn, waar Niens het site specific werk Handicap Principle II toonde, laat de kunstenaar in Miami de bezoeker ruimte ervaren met zijn installatie 5 rooms. Een installatie waarmee hij bovendien tegelijkertijd interactie tussen de bezoekers tot stand brengt. Met 5 rooms verraste deze kunstenaar niet alleen de Amerikaanse verzamelaars die aan de galeriehouders vroegen of "the stuff inside’’ was? Er was geen ‘’stuff’’ (vertaling: kunst) binnen te zien, slechts lege ruimtes. Die met elkaar waren verbonden door deuren. Deed je deze open, stuitte je op de volgende bezoeker, die je dan voor moest laten gaan (of niet). Een soort doolhofje waar je een beetje giechelig van werd omdat er, of je wilde of niet, door de kleine ruimtes en de verrassing van het openen van een gesloten deur, gedwongen contact was met de passerende kunstliefhebber. Een andere Nederlandse galerie op NADA was Mart House uit Amsterdam, die met kunst van Lotte Geeven en Jack Holden was vertegenwoordigd.